חיים בריאים עם LCHF

כולנו רוצים אורח חיים בריא. כולנו רוצים להיות מלאי אנרגיה, בריאים, וחטובים, להרגיש שהגוף שלנו פועל איתנו ולטובתנו, ולא מעכב אותנו או מפריע לנו בתפקוד היום-יומי.

כולנו גם יודעים, פחות או יותר, מה זה אומר לחיות חיים בריאים. מילדות מספרים לנו שכדי להיות בריאים וחזקים עלינו לאכול בריא, להתעמל, לא לעשן, לשמור על משקל תקין ועוד ועוד, אבל איך אפשר באמת ליישם זאת?

גישת LCHF  מסייעת בשמירה על אורח חיים בריא, כיוון שהיא גישה לחיים.

תזונה לפי שיטת LCHF מסייעת להתמודד עם מחלות האופייניות לתקופה המודרנית שבה אנו חיים, באיזון המשקל ובהתמודדות עם מחלת הסוכרת, אבל בגישת LCHF לחיים יש הרבה יותר מנפלאות התזונה.

חיים בריאים הם חיים עם מודעות – “בריאות היא בחירה”

האם אתם עוצרים לחשוב מה אתם מכניסים לגופכם, ואיך אתם מתייחסים אליו? האם אתם יודעים מהם המרכיבים של מוצרי המזון שאתם צורכים? האם אתם מאמינים שבריאותיכם היא בידיכם ואתם האחראיים הבלעדיים לה?

הצעד הראשון לחיים בריאים הוא להגדיל את המודעות העצמית שלנו למנהגינו ולמעשינו. אם תנסו לתאר לעצמכם את חייכם, תתפלאו להיווכח כמה דברים אתם עושים “מתוך הרגל” ו”בלי תשומת לב”. תתפלאו כמה דברים קורים לכם במהלך היום שאתם כלל לא מודעים אליהם, מרוב עומס המשימות או ממחשבה ש”אין מה לעשות”.

אז אחרי שאימצנו את עקרונות התזונה לפי גישת LCHF, השלב הבא בדרך לחיים בריאים הוא לאתר גורמים בעייתיים בחיי היום יום, ולהבין שמודעות היא המפתח – חיים מודעים הם חיים בריאים.

אבל מה הוא בעצם מודעות?

במילים פשוטות, מודעות היא ההפך מ”אוטומט”: לקרוא את תוויות המזון כדי לדעת מה אנחנו מאכילים את עצמנו (האם ידעתם שסוכר מתחבא בהמון מוצרי מזון תמימים למראה?), להקשיב לגוף ולהבין איך הוא מגיב למה שאנחנו אוכלים. הכוונה כאן היא לא לאכול ממתקים בכל פעם שמרגישים ירידת סוכר, אבל כן לשים לב לתגובות הגוף למזון שאוכלים ואז להחליט האם הוא מתאים לנו או לא. מודעות היא גם לדעת מתי אנחנו באמת רעבים, ומתי כדאי לנו לאכול. הרבה פעמים אנחנו אוכלים רק כי אנחנו בלחץ או שאנחנו עצובים או דואגים, משועממים או פשוט מרגישים צורך לאכול כי הגיעה השעה שאנחנו רגילים לאכול בה.. אם נקשיב לגוף, נאכל רק כשאנחנו באמת צריכים מזון, וכך נמנע אכילת יתר (“עם האוכל בא התיאבון?”) וכל המשתמע ממנה, כמו השמנת יתר ומחלות.

בנוסף כדאי ומומלץ להבין, באופן בסיסי ביותר, מהן המשמעויות של הבחירות התזונתיות שלנו, ומהם תהליכים שקורים בגוף:  למה כדאי לנו לצרוך שומנים טובים? למה אנחנו רעבים זמן קצר אחרי ארוחה עתירת פחמימות? האם כדאי לצרוך דגנים מלאים? מה מוצרים “דיאט” ותחליפי סוכר עושים לגוף? מה הקשר בין שומן לכולסטרול? ועוד שאלות נוספות שאולי מעולם לא עצרנו לבדוק אותן בעצמנו, ותמיד הסתמכנו על תשובותיהם של אחרים בעניין.

בעיות גופניות ובעיות בריאות רבות, וגם אי-נוחות גופנית אפשר לרוב לפתור בהגברת המודעות לגוף, לצרכיו ולתהליכים שמתחוללים בו.

אורח חיים בריא לפי גישת LCHF הוא אורח חיים פשוט, מודע וחכם.


חיים בריאים הם חיים רגועים

כולנו יודעים שכדאי לנו להפחית את גורמי המתח (סטרס) והלחץ בחיינו, ועדיין, העבודה, הילדים, ההתרוצצויות והסידורים, המצב הביטחוני ועוד, מקשים מאוד על החיים. ועם זאת, כדאי לנסות ולאתר גורמים שונים של מתח ולחץ שאנחנו כן יכולים להשפיע עליהם. האם נוכל להיערך מראש כדי לא להיות בלחץ בבוקר? האם נוכל לבשל במרוכז ולהקפיא כדי לחסוך זאת מעצמנו באמצע השבוע? האם הקפדה על התעמלות עוזרת לנו “לשחרר קיטור” או דווקא מגבירה את רמת הלחץ בחיינו? מומלץ וכדאי לחשוב מהם הגורמים העיקריים למתח בחיינו, ואיך אנחנו יכולים לצמצם או לבטל אותם.

כדאי לזכור שמתח ולחץ משפיעים על הבריאות ועלולים לעכב את איזון המשקל, גם כאשר שומרים על תזונה נכונה, ולכן כדאי מאוד להשקיע בהפחתת רמת הלחץ בחיים, לטובתנו ולטובת הקרובים לנו.

אורח חיים בריא לפי גישת LCHF הוא אורח חיים רגוע, שמסייע לאיזון המשקל ומעודד בריאות טובה.

אורח חיים בריא

שינה טובה לבריאות

אתם בטח חושבים “שינה היא כיף, אבל למי יש זמן לישון?!” או אפילו “נו, אני כבר אוכל לפי שיטת LCHF, ואני מרגיש כל כך אנרגטי שבכלל לא יכול לישון!”. אבל דעו ששינה חשובה מאוד לבריאות. חוסר בשעות שינה, נדודי שינה, וגם שינה רבה מדי במקרים נדירים, פוגמים באיכות החיים. הגוף שלנו זקוק לכמות מינימלית יומית של שינה עמוקה, שמאפשרת הרפיה של שרירי הגוף ומנוחה, לחלומות חשיבות מרכזית בעיבוד האינפורמציה שקלטנו במהלך היום (התעוררתם פעם משינה טובה עם תובנות משמעותיות? זהו בדיוק תפקידם של חלומות), שחרור של אנרגיות מודחקות, ייצור תקין של תאי מוח, ותפקוד תקין במהלך היום, למשל  תשומת לב לפרטים, חשיבה יצירתית, יכולת פתרון בעיות ועוד

אמנם לא כולנו יכולים לישון 8 שעות בלילה, או לישון שינה רצופה, אבל מחקרים מראים שאפשר בהחלט להשלים שעות שינה וכך לדאוג לעצמנו.

אורח חיים בריא לפי גישת LCHF מעודד שינה איכותית ובכמות מספקת.

חיים בריאים הם חיים שאינם תלויים בדבר

מכירים את זה שאתם “פשוט חייבים מתוק”, או ש”אין סיכוי שתוותרו על החלב בקפה”, או ש”אתם לא יכולים לדמיין את חייכם בלי פסטה או לחם”?

כדאי לחשוב על כך שאנחנו נושאים איתנו התמכרויות, גם אם אנחנו לא באמת יודעים עליהן. דגנים וסוכר – ולא רק בצורתם הגולמית, אלא גם הסוכר שנמצא כמעט בכל מזון שמוצע לנו – ממכרים כמו כל סם אחר, ואנחנו תלויים בהם גם אם לא ממש מודעים לכך.

לכן למרבית האנשים, כדאי לראות בפחמימות, דגנים וסוכר שווים לסיגריות, לאלכוהול ואפילו לסמים.

בזמן התמכרות, ה”דבר” שאנו מכורים לו משפיע על מרכזים מסוימים במוח כמו מרכז התגמול ומרכז ההרגשה הטובה, ולכן אנחנו כמעט תמיד לא מסוגלים להסתפק בקובייה אחת של שוקולד, בכפית אחת של גלידה “רק בשביל הטעם” או בחתיכה אחת של חלה בזמן הארוחה.

גישת LCHF מסייעת להכיר בהתמכרות, להתמודד איתה וללמוד לשלוט בה, מתוך ההנחה שכמו בכל התמכרות – כוח רצון לבדו אינו מספיק.

אורח חיים בריא לפי גישת LCHF הוא אורח חיים משוחרר מכבלי ההתמכרות, משוחרר מאשמה ומחזיר לך את השליטה על חייך.

 

מוכנים לקפוץ למים? צרו עמי קשר ואשמח לעזור בכל שאלה או תהיה