סוכרת

מחלת הסוכרת שכיחה ביותר בימינו, ונוגעת לכולנו באופן זה או אחר.

לפי הסטטיסטיקה, כל אדם שלישי בעולם המערבי עלול לחלות בסוכרת! אין כמעט בית שאין בו סוכרתי ואין אדם שאינו מכיר מישהו שחולה בסוכרת – בישראל לבד ישנם 435,000 חולים בסוכרת ועוד כ-200,000 חולים שאינם מאובחנים(*).

מחלת הסוכרת גוררת איתה בעיות בריאותיות אחרות, שהנפוצות בהן הן בעיות לב ובעיות בכלי הדם. גם אם מטפלים במחלה דרך אינסולין (הטיפול הנפוץ ביותר), ישנו “התהליך הטבעי”, כינוי להתדרדרות המחלה עם תופעות לוואי ידועות כמו עיוורון ונמק באצבעות הרגליים.

checking blood sugar

בהתאם לתפוצת המחלה, מימון תרופות לסוכרת ומימון הטיפול במחלה תופס נתח גדול מתקציב הבריאות. למרות שסוכרת סוג 2 (הנפוצה ביותר מבין סוגי הסוכרת) היא מהמחלות הקלות יותר לשליטה ולריפוי, הממסד הרפואי אינו מצליח לגבור על הבעיה, ואפילו להפך: המצב רק הולך ומחמיר.

הדבר מוזר, בייחוד לאור העובדה שעד שנות ה-20 של המאה ה-20, לפני שגילו את האינסולין ולמדו להפיק אינסולין באופן מלאכותי, הצליחו החולים בסוכרת סוג 2 לחיות חיים איכותיים ונטולי בעיות מיוחדות שאנו רואים כיום.

לצערנו, הרפואה הקונבנציונלית נוטה יותר ויותר לפנות לטיפול תרופתי בסימפטומים, במקום להשקיע בחיפוש הגורם שבשורש המחלה, וכך יעילות הטיפול נשחקת ומצריכה להגדיל את מינון התרופות עם כל המשתמע מזה.

מחלה מטבולית

סוכרת סוג 2 היא מחלה מטבולית, שמתאפיינת בריכוז גבוה של גלוקוז בדם ובשתן, ונגרמת מבעיה שתאי הגוף עמידים בפני אינסולין (תנגודת אינסולין) ובכך לא מאפשרים קליטה של הסוכר שבדם.

סוגים אחרים של מחלת הסוכרת הם “סוכרת נעורים” (“סוג 1″), ו”סוכרת הריון”. לאחרונה מצאו במחקרים שיש גם קשר בין סוכרת לסוגים שונים של דמנציה ואלצהיימר (“סוג 3”).

לכל אחד מסוגי הסוכרת יש בעיות קשורות להורמון האינסולין ותפקודו בגוף.

תזונה לפי שיטת LCHF מאפשרת לאכול טוב, ולשמור על רמות תקינות של סוכר ואינסולין בדם. כך, תוכלו למנוע מראש התפתחות המחלה, למנוע הידרדרות של מחלה קיימת, ואפילו להבריא.

אנו מזמינים אתכם לקחת את בריאותכם בידיים!

—-

(*) הנתונים לקוחים מאתר האגודה הישראלית לסוכרת